Visie op dienstverlening

Wat vinden we belangrijk? Samen met onze leden hebben we vier uitgangspunten voor dienstverlening geformuleerd. Het zijn beloftes die we willen nakomen aan inwoners en bedrijven. Nieuwe en bestaande ontwikkelingen toetsen we hieraan.

Ik voel me welkom

De gemeente is toegankelijk. Ik weet waar ik moet zijn en word niet van het kastje naar de muur gestuurd. De gemeente gaat respectvol met mij om. Ik kan altijd zaken doen met de gemeente, ook als ik moeite heb met taal of digitale middelen. Mijn gemeente staat open voor vragen, klachten en ideeën en ik word altijd goed geholpen.

Hoe doen we dat?

Bijvoorbeeld met PodiumD contact. PodiumD contact zorgt ervoor dat KCC-collega’s beter gesprekken kunnen voeren met inwoners en ondernemers. Met PodiumD contact heb je veel informatie direct bij de hand. Zoals persoonlijke informatie over degene met wie je contact hebt maar ook informatie over die zaak en gemeentelijke producten zoals diensten, nieuws en plannen. Daardoor worden inwoners in één keer goed geholpen.

Meer informatie over PodiumD contact.

Ik merk dat er wordt meegedacht

De gemeente luistert echt naar mij, in een gelijkwaardig gesprek. Samen zoeken we naar de beste oplossing. De gemeente is flexibel en niet de regels staan centraal maar ik als mens. De gemeente denkt met mij mee en komt ook uit zichzelf met oplossingen. Ik ervaar een goede balans tussen eigen regie en proactieve dienstverlening.

Hoe doen we dat?

Bijvoorbeeld met PodiumD formulier. Met PodiumD formulier heb je de mogelijkheid om begrijpelijke formulieren te maken die makkelijk en snel in te vullen zijn. Gegevens die al bekend zijn worden namelijk niet uitgevraagd. Gebruikers krijgen relevante vervolgvragen op basis van gegeven antwoorden. Elke inwoner en ondernemer heeft zo een passende ingang om digitaal zaken te doen met de gemeente.

Meer informatie over PodiumD formulier.

Ik snap het

Ik snap hoe ik zaken kan doen met de gemeente. De informatie is duidelijk en van toepassing op mij. Ik snap hoe processen werken en wat er met mijn vraag gebeurt. Ik houd de regie doordat ik inzicht heb in de voortgang van mijn zaak en doordat ik dingen zelf kan regelen. Als ik het niet snap, weet ik waar ik moet zijn voor hulp.

Hoe doen we dat?

Bijvoorbeeld met PodiumD portaal. PodiumD portaal biedt een veilige online omgeving voor inwoners. Zij kunnen daar informatie op maat vinden. Zo heb je bijvoorbeeld inzicht in de status van jouw zaak en is het makkelijker om taken uit te voeren zoals documenten toevoegen of betalingen regelen.

Meer informatie over PodiumD portaal.

Ik vertrouw mijn gemeente en mijn gemeente vertrouwt mij

Mijn gemeente zorgt voor veilige dienstverlening. Mijn gemeente is onbevooroordeeld, transparant en rechtvaardig. Mijn gemeente behandelt mij niet vanuit wantrouwen maar ik merk dat mijn gemeente mij vertrouwt. Mijn persoonlijke gegevens worden goed beschermd en ik kan deze gegevens inzien als ik dat wil.

Hoe doen we dat?

Bijvoorbeeld met PodiumD zaak. PodiumD zaak helpt gemeenten om aanvragen efficiënt en transparant af te handelen. Het brengt alle stappen van een zaak in kaart, en relevante stappen zijn zichtbaar voor de inwoner. Zo verlopen processen snel, correct en open. Dat draagt bij aan het vertrouwen in de gemeente.

Meer informatie over PodiumD zaak.

Meer informatie

 

Neem contact op